Förkyld

publicerat i Vardag.;
Att den här sat*ns jäv*a förkylningen inte kan gå över. Jag blir helt galen av att behöva snora, fnysa, ha féber och ont i halsen - anstränga mig för att prata och ha tröttheten kurandes bakom ett hörn, redo att hoppa på mig. Jag vill bli frisk. I alla fall så frisk att jag orkar gå i skolan igen på måndag. Hela år tjugohundraåtta har bestått av sjukdomar. Men ändå ser jag ut att hänga med ganska bra i skolan. Skönt det i alla fall. Jag måste plugga lite idag. Kom på att, antingen denna vecka - eller nästa så har jag prov i samhälle. Fan, jag kommer inte ens ihåg när det var. Tur att jag har bloggen som jag skriver i alla nödvändiga datum. Min mycket bra - och användbara kalender här hemma är mer ett kluddområde - än att skriva upp viktiga saker. Ehm. Jag är så mogen artonåring.
Vissa säger att dem inte kan leva utan sin kalender. Andra säger att dem inte kan leva utan bloggen!

Cheers.

Kommentera inlägget här :