Frågor & svar

publicerat i Onördigt;
1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan september - fast då med en annan blogg. Den här startade jag i januari.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Oj. Jag kommer inte ihåg. Jag var ganska ny på allt som hade med det att göra.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Emelie's blogg.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Oj. Jag kommer inte ihåg.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag läser jätte många bloggar dagligen, kanske 30 stycken som jag följer upp.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
Oj, jag har ingen aning. Lite blandat bandat. 20% modebloggar 40% föräldrablogg, 40% dagboksblogg, kanske?

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kenza:s blogg är jag nog mest olik - men jag tycker om hennes stil att skriva!

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Denize's blogg - en mycket personlig blogg med lite humoristiska inslag.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 

Ingen aning, you tell me.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ha ha ha. Jag tror det.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är ganska öppen av mig. That's just who I am.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Oj. Det finns säkert mycket. Men ingenting jag kommer på just nu på rak arm.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar inte för bekräftelse - jag bloggar för att ventilera mig. För att komma ihåg saker och för att kunna minnas tillbaka. 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? 
Ja det tror jag! Ibland kan jag tänka att ni känner mig bättre än vad jag känner mig själv. Ibland är det lite för lätt att läsa mellan raderna. 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja! Therese och Maria - bland annat.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kan hända.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Hmm. Nej - men vissa inlägg kan jag tycka är kränkande. Vissa saker bör man helt enkelt kunna hålla för sig själv.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej det tror jag inte. Jag är inte så elak av mig att jag frivilligt gör påhopp. Om jag gjort det så ber jag om ursäkt.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Man glömmer lätt annat runt omkring.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag hoppas det. Jag vet inte om den har förändrats. Den som väntar får se.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? 
Oj, knepig fråga. Det får vi filosofera om någon annan gång tycker jag. 

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har fått kontakt med andra i min sitts - och lika så andra som är intresserade av att veta hur man har det som ung mamma. Jag har även fått kontakt med gamla bekanta vilket alltid är jättekul! Hör av er om ni ändå tittar in!

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Man får inspiration och idéer från annat håll. Keep up the good work, friends.

Kommentera inlägget här :