Godmorgon tisdag.

publicerat i Denise;
I natt var en mindre rolig natt. Jag somnade kanske runt elva och vaknade runt halv ett när Kevin skrek. Anledningen till att han skrek var att Ronnie stod och bytte blöja på honom. Jag sneglade på klockan och jag var helt hundra på att den var halv sex på morgonen. Varför jag inbillade mig det, vet jag inte. Jag såg också att Ronnie's dator och ljuset i vardagsrummet var tänt och på. Så det första jag säger är:
"Men du, ska inte du sova i natt för vi ska ju åka om två timmar!"
Ronnie som inte förstod ett smack av vad jag sa - svarade bestämt:
"Va?"
"Ja! Klockan är halv sex..."

Ronnie for bort till närmaste klocka för att försäkra sig om att han inte satt sin fot i en tidskapsel. Och ett tu tre, så insåg jag att klockan inte var mer än halv ett! Jag tog Kevin och gick in och försökte sova. Detta var då helt onödigt - för min mage hade bråkat ganska mycket. Så efter en timma så erkänner jag för mig själv att jag verkligen måste upp och få någonting i magen. Jag rycker till mig en yoghurt och en smörgås och går in och lägger mig i vardagsrummet. Jag hade skitont rent ut sagt.

Jag har fortfarande ont och jag vill att det ska gå över.

Nej - nu vaknade Kevin!
SKÅL!

Kommentera inlägget här :