Guldfisk.

publicerat i Vardag.;

Ja. Dagens fråga är - varför kan man aldrig komma ihåg dem saker som man skall ha med sig från affären innan man gått ut, betalat, kommit hem, packat upp, och låtit hela dagen gå? Tack och lov för att jag har mina föräldrar precis dörr i dörr - om jag inte hade haft det så hade jag ju haft tjugo minuter på mig att springa till affären innan dem bommar igen. Men men. Nu gällde det inte schampoo eller balsam. Den här gången gällde det blöjor - vilket jag var totalsäker på att vi hade hemma när jag och Ronnie var och handlade tidigare i förmiddags. Men icke sa nicke. Jag tänkte att; "det är säkert lugnt, när blöjorna i paketet är slut så har vi ju skötväskan också!". Ha ha, säger jag bara. Lita aldrig på någon som färgat håret blont. Och ja - det kommer från mig, och inte från Ronnie (ironi). Ibland känner jag mig bara allt bra dum. Men det ordnade sig tillslut. Min mor har alltid ett lager på lager hemma hos henne - så det var bara att springa in där och fylla på i skafferiet. Men ibland skulle det vara bra skönt att veta vad man har hemma - och vad man kan tänkas behöva, innan man går där i sista sekunden och tänker - what the fuck...

Cheers!

Kommentera inlägget här :