Hälso och sjukvårdsnämnden.

publicerat i Vardag.;
Nummer ett: Jag avskyr "annonyma" enkäter som kommer med posten. Varför? Jo för att om man inte skriver i dessa "annonyma" enkäter så kommer det en påminnelse två veckor senare som säger att jag inte har skickat in min enkät. Vänta! Jag känner mig inte vidare annonym när man får en påminnelse.

Nummer två: Okej, det är schysst att man kan ha enkätens frågor via internet och svara på dem enkelt och lätt här. Men fortfarande, svarar man inte så kommer påminnelsen.

Vi fick ett frågeformulär - eller fråge enkät från hälso och sjukvårdsnämnden idag. Så fort jag såg att man slapp skicka in den via posten så tänkte jag; fan va skönt. Trots detta så fick man med sig ett kuver men man skulle betala frimärket själv. Enkla frågor var det att svara på och allt handlade i stora hela om vad jag tyckte att min son får för service på vårat sjukhus och hos vårat läkardistrikt - om man fick samma läkare hela tiden och om man kunde lita på den man talade med os.v.

Det roligaste var när enkäten var klar och efter man tryckt på skicka. Då möts mina ögon av denna text;

image97

Ha ha ha. Ehm. Jag fick ett kuver som man skulle skicka in - och hade jag gått till affären så hade jag tagit ett frimärke som redan var tryckt som ett frimärke - sedan säkert många år tillbaka. Så min fråga - hur hjälper jag naturen?

Kommentera inlägget här :