Hemma en halv vecka.

publicerat i Vardag.;

Jag kom å tänka på en sak. Jag kommer inte gå i skolan förrän på torsdag. Jag räknar inte den här dagen som en riktig skoldag med tanke på att den bara är på en timme. Och i morgon skall vi på återbesök på sös och sedan på onsdag är jag hemma som vanligt. Tänk va skönt det är att bara gå i skolan på torsdagar och fredagar. Så skulle man ha det varje dag, fan! Tänk vad lite Kevin skulle behöva gå på dagis och tänk så mycket vi skulle hinna med att göra ( i friskt tillstånd såklart ) tillsammans. Såklart gör vi saker tillsammans varje dag. Men det börjar mer och mer se ut som en vardag i vårat liv. Klart att ungarna skall ha rutiner. Men ibland kan man ju göra en utstickare och hitta på annat. Men nej då. Man går runt som i en ond cirkel. Men någon dag den här veckan, troligtvis på onsdag så tänkte jag gå till unga mammor för att få bort den här onda cirkeln. Och med tanke på att jag inte jobbar på onsdagar eller någon annan dag i veckan för den delen så känns det inte som att jag behöver stressa som ett djur där ifrån. Man känner sig faktiskt lite piggare och på bättre humör utan arbete. Och man har så mycket tid över för annat. Precis vad jag behöver!

SKÅL!

Kommentera inlägget här :