Höstkänslor.

publicerat i Vardag.;
Så fort som solen går i moln så glömmer man bort hur det såg ut här om dagen då solen lyste - fåglarna kvittrade och alla var glada och nöjda. Jag tänkte på hur trött jag kände mig idag (eller känner mig fortfarande) och så tänkte jag vidare på hur mycket det gråa trista vädret kan ha för inverkan på mitt humör och mitt välmående. Man mår för tusan inte bra av att bo i ett grått och trist sverige - och tänk alla som behöver göra detta under sex månader, från oktober till april, och som faktiskt blir depprimerade. Det borde finnas stugor utplasserade på olika platser på endast soliga platser i världen som depprimerade människor kan åka till. Då skulle jag få åka varje år till en varm stuga och inte komma hem förrän i mitten av juli.
Fan va underbart det skulle vara.
Jag vill se mer av solen.


Det finns regndans...
Ska vi komma på en soldans att dansa - du och jag.

SKÅL!

Kommentera inlägget här :