Linnéa.

publicerat i Minnen;
Jag har pratat med Linnéa nu i över fyrtiofem minuter. Jag började med att klicka upp hemligt nummer och började samtalet med att säga: "Ja hej! Mitt namn är (kommer inte ihåg vad jag sa) och jag ringer från telenor", med en ganska lustig dialekt. Linnéa blev direkt osäker och sa någonting i stil med: "Jahaa hej..?" Haha, där efter kunde jag inte hålla mig för skratt och jag hörde hur spänningen på hennes röst gick över till någon ironisk ton som sa,  "Men, är det du Denise?".  Vi har inte pratat med varandra på över tre år i telefonen - och tänk så mycket man har att prata om. Vi gick igenom allt från skolan till afrika och australien. Trots att vi inte har ringt eller hört av varandra på så länge så kändes det ändå helt naturligt att komma in i den vardagliga samtalet som vi hade när vi verkligen var bästa, bästa vänner. Jag blev bjuden på hennes student i juni - och det är självklart att jag skall åka ned till Linköping för att se henne gå ut - stolt med mössan på sned! Tack och lov för att hon har veckan efter nynäsfolket så att det inte går ihop sig med dem. Med tanke på att jag har en del att gratta i år så ser mitt schema ganska fullsmockat ut. Vi skall ned till göteborg och gratta Ronnie's systerson som har någongång i slutet av maj, sen i nynäs, och sedan i linköping! Så det är fullt ös den där månaden! Men faaaan va underbart!

Linnéa bräker som ett jävla får i telefonen. Hon har blivit smittad av någon jävla dialekt från linköping. Suck.
MEN JAG ÄLSKAR DIG FÖRBANNAT MYCKET!

Kommentera inlägget här :