Lunch.

publicerat i Vardag.;
Jag och Kevin åt en ganska sen lunch nyligen. Nu ligger han i sin säng och skall sova efter en vällingflaska och en talrik med nudlar, korv och grönsaker. Han var inte så duktig vid matbordet så då slutade det med att han fick lägga sig i sin säng och tjura över dem misstag han gjorde. Typ som att vända uppock ned på tallriken när det fanns mat i den. Han vet bättre - om jag säger så. Men nu har det tystnat från hans rum och jag börjar tro att han har somnat. Dock hade han inte det för några minuter sedan - utan då låg han och tittade på mig med sur min. Ha ha ha. Dem lär sig fort dem små liven.

Idag är jag inne på min fjärde tvättade tvätt. Känner mig riktigt stolt över mig själv. Nu är det bara vardagsrummet, köket och sovrummet kvar att städa. Hmm. Så långt har jag kommit med min ständning idag. Men vi har gjort en massa annat roligt ute idag bland annat så lite slarvig får jag faktiskt vara utan att behöva känna någon större skuld eller skyldighet.

Kevin går alltid i första hand.

Kommentera inlägget här :