När blir det vår.

publicerat i

Nu ikväll har det varit en blandning av snö och regn hela tiden och nu har det tillock med laggt sig en hinna utav snö på våran grill som dem förra ägarna lämnade efter sig. Åh, jag blir helt galen av att veta att det är minusgrader ute som gör att snön kan hålla sig kvar på marken. Nu är det så illa att det är två minusgrader hemma hos mig. Fy tusan så kallt. Jag vill ha våren - sommaren och skippa allt där mellan. Jag vill att det skall kvittra i träden och spelas i buskarna från insekterna. Jag vill att det skall surras i solnedgången och stickas på armarna på sommarkvällarna. Jag vill att det skall vara så varmt att man kan springa ute i t-skirt fram tills den stund att man skall gå och lägga sig. Jag vill kunna få för mig att bara ta på mig bikinin och möta upp en vän vid badbryggan nedanför oss och ta mig ett kvällsdopp. Jag vill ha sommar, plocka blommor, smultron, lyssna på sommarvisor, dansa med turister, tjäna lite pengar på ett sommarjobb och bara få leva livet.

Ge mig sommar för guds skull. Jag får abstinens.

Kommentera inlägget här :