Pluggat.

publicerat i
Nu har jag pluggat trettiotre sidor i min mattematikbok. Det betyder att det bara är 200 sidor kvar att göra och jag känner mig genast lättare till mods. Eller kanske inte. Jag menar - hade jag bara haft lika stort tänkande i räknande som i skrivande så hade mitt liv varit så mycket lättare. I alla fall på den biten. Men nu tänkte jag lägga matteboken åt sidan innan jag  blir galen på riktigt. Jag tänkte lämna några av mina bra hjärnceller till att rätta till min analys som jag fick en liten bakläxa på. Plus att jag måste se hur samhällsboken ser ut på insidan också innan jag lägger ned läxläsningen helt. På måndag och tisdag får vi hemuppgifter på samhällen. Så jag tänkte göra dessa hemarbeten idag - med tanke på att vi fick dem igår av läraren. På så sätt så kan jag ägna lite mer tid åt Kevin både i helgen och i början av nästa vecka. Så man får helt enkelt offra en dag åt att tjäna in flera dagar. Det låter rättvist på något sätt.


Så nu slipper jag skuldkänslorna av att jag pluggar hela dagen.
SKÅL!

Kommentera inlägget här :