Pratstund och en sjuk kille.

publicerat i Vardag.;

Jag har varit inne hos min mamma för ett tag sedan. Precis när Kevin hade somnat så gick jag in dit. Vi pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord. Jag kände också att jag behövde en kopp thé för min hals och ett gott sällskap. Så why not, liksom. När jag hade varit inne hos dem i närmare en timma så ringde Ronnie och sa att Kevin hade blivit jätte förkyld. När jag kom hem så sov han fortfarande men hostade var och varannan minut. Nu har det lugnat sig tack och lov. Säkert för att han har kommit in i en djupsömn. Jag plockade i alla fall fram Ipren, febernedsättande, och ventilox, eller någonting - (vad det nu hette) som skall vara vidgande för hans hals så att han kan andas lättare. Skönt att man har sånt hemma.

Så i natt lär det inte bli en så rolig natt heller.
Men man får trösta sig med att det är fredag snart.

Cheers.

Kommentera inlägget här :