Solbrun.

publicerat i Vardag.;
Innan jag och mamma gick på promenad så passade jag på att sola mina bleka ben och min jätte bleka mage. Inte för att det blev så mycket bättring på färgrkartan. Men det var skönt att få i sig lite D vitamin utan att behöva ta medicin till det eller i pulverform. Jag förstår mig inte på dem människorna som väljer att ta allt i pulverform när allt som man ser på pulver finns i naturlig form. Men det är som sagt bara min åsikt och syn på saken. Människor är mogna nog att fatta egna beslut - trots att det oftast slutar med att man gör fel och överdoserar. Visste ni att man bara skall ha i sig 60 mg. C-vitamin per dag? Det motsvarar 1 deciliter av apelsinjuice. Överdoserar man så blir man bara kissnödig. Ha ha ha. Det fick vi ta lärdom av idag på lektionen - och här lär jag vidare.

SKÅL 

Kommentera inlägget här :