Sonen sover och här har jag egen vuxentid!

publicerat i Kevin;
Nu sover Kevin. Jag satt inne hos honom nu i en halvtimma så att han skulle få somna i lugn och ro - samtidigt som jag läste ur min bok som egentligen borde vara färdigläst för länge sedan. Jag har bara tvåhundrafemtiosex sidor kvar. Men den är ganska bra - så man ska ju spara det bästa till sist. Kevin somnade dock utan problem ikväll. Inte ens lite gnäll behövde man stå ut med. Det är skönt att det händer för omväxlings skull. Och det var inte heller så mycket tårar när han skulle borsta tänderna eller gå på pottan. Han börjar bli duktig min prins...

Och nu sover han - och jag har fritid. Dock inte så länge med tanke på att vi skall upp tidigt i morgon för att gå på en sjukhusvistelse igen. Toppen. Men det är lika bra att få det gjort. Tänkte flirta till mig lite mer movicol till Kevin då. Man får ju passa på då man har läkare i närheten som lätt kan skriva ut recept. Han har blivit mycket bättre i magen. Men han är fortfarande rädd för att göra det han ska. Jag kan dock inte klandra honom för det. Jag skulle också vara rädd om jag behövde stå ut med det han har gjort så länge...

Kommentera inlägget här :