Sovande skönhet.

publicerat i Denise;
Nu sover Kevin. Ronnie ligger fortfarande ihopvikt i Kevins säng - kanske är lite osmart att lägga sig brevid honom i hans trånga utrymme? Nåväl. Jag satt inne hos Kevin fram till dess att min mage började göra konstiga ljud och läten - så då insåg jag att det var dags att ta någonting ur kylskåpet. Så jag har suttit och mumsat i mig lite yoghurt - ätit ett äpple och ska snart smocka i mig en citron. Smaskens. Lite salig blandning kanske ni kan tycka. Men det finns ingenting bättre. Lite sött - lite naturellt och mycket surt. En bra balans med andra ord.
Medan jag nattade Kevin så satt jag och läste trettio sidor från Gregorius. Det slog mig att jag måste få gå på teatern, no matter what. Jag ska gå på den. Dem får skaffa ett "icke mat" tema dag på jobbet om så skall behövas. Eller en "kocken är ledig" dag. Jag ska bara gå på den. Jag måste få se hur dem har skildrat den historien som jag nyligen läst. Det skulle betyda så otroligt mycket för mig. Snälla gode gud. Var god för en gång skull. Let me go.

Snart är det dags för sängen. Men än sluter jag inte mina ögon för det ovisa.
Än så länge är dem lika öppna som dörrarna till spybar.
SKÅL!

Kommentera inlägget här :