Stockholmstrafik.

publicerat i Vardag.;
Är det bara jag som sitter på helspänn när jag är inne i stan med bil. Jag säger bara en sak - tack och lov för att inte jag kör. En buss kommer in och kör om oss på ytterfilen, våran fil står helt stilla och en annan buss kör om oss på innefilen. Nervöst sitter jag och tittar på dessa - hur-stora-bussar-som-helst och skrattar nervöst. Jag verkligen avskyr att åka mitt i smeten. Och rätt som det är då man sitter på nålar så kommer det en blå jävla busswannabe - som egentligen är en fjuttig skåpbil, dubbelt så stor och hög som våran personbil med en polsk regplåt. Han ska bara mellan oss när vi har en ganska seg personbil framför oss och en meters avstånd mellan oss. Men där mellan skall den blåa jävla skåpbilen in - när vi inte släpper förbi honom så får vi en mördarblick mot oss, ett finger och en fot på gasen. Ronnie satt och hoppades på att det skulle bli en smäll, bara en liten smäll. Men sådan tur har man aldrig.

SKÅL!

Kommentera inlägget här :