Först nu...

publicerat i Vardag.;
Först nu somnade Kevin. Han fick sitta ute med mamma och pappa, tillsammans med min farmor och farfar på altanen och självklart så blev han så exalterad att han inte ville somna. Men nu, äntligen så somnade han. Skönt, då får jag några fria timmar utan att behöva springa runt och jaga en son i hela huset. Alla andra utom jag i detta huset sover redan har jag upptäckt. Toppen, då blir det en alldeles lagom skön kväll för min del!

Hur som helst - några speciella planer blir det inte ikväll. Jag hoppas på bra väder i morgon så att man kan få ta sig en promenad ner till hamnen och käka glass eller något sånt för nu är jag trött på att vara inne och känna mig instängd.

När jag sitter här och skriver kommer det konstiga lukter från någon blomma. Jag tror det luktar pelargon. Det luktar starkt och kommer i små duster. Det lustiga är att vi inte har pelargoner i närheten av mitt rum - och inte utanför mitt sovrumsfönster heller, så lite mysko måste jag säga att det är.

Nej, nu ska jag sitta och lukta vidare på mina underliga dofter som sveper in i rummet.
Puss&Kram

Kommentera inlägget här :