Godmorgon bloggen.

publicerat i Vardag.;
Igår var en förvånandsvärt lugn kväll. Alex och jag stack hem till några vänner till henne som hon är kattvakt åt och satte oss i deras enorma soffa och kollade på film. Det blev en svensk film, 6 points och så blev det human trafficing. Kevin somnade redan till den första filmen och sov sig igenom nästan hela andra. Lite skrik och gny blev det, men jag tyckte han var riktigt duktig ändå. Det bästa under hela kvällen kom dock på vägen ut när vi skulle lyfta ner Kevin och vagnen tre våningar ner. Någon hade tryckt på "portlampan" och vi trodde självklart att den tändes nyligen så vi började lyfta ner Kevin och kommer inte längre än en halv trappa ner och så blir det bäcksvart. Ingen lampknapp fanns i närheten och jag började asgarva. Ha ha ha, som tur var så hittade jag en lampknapp, därifrån vi kom ut - så det ordnade sig. Men bara av princip så ska det bli mörkt precis när vi lyfter! Men fan va kul man kan ha åt ingenting. Resten av vägen ner - då vi lyfte Kevin så skrattade vi åt det!

Alex, du har verkligen en förmåga att göra heeeela min dag!

Kommentera inlägget här :