It's raining cats and dogs.

publicerat i Vardag.;
Vad är det britterna har för uttryck, och vad menar dem med det egentligen? Jag har då aldrig sett några katter eller hundar falla från himlen, minsann. Visserligen har jag aldrig sett när det regnar män heller... "it's raining men.." och om jag inte tar fel nu, så har jag för mig att weather girls kom från USA, och där har dem väl också konstiga uppfattningar om vad det regnar för något. Hur som helst. Jag och mamma var ute och handlade, precis när vi stod i kassan så såg vi hur solen försvann bakom regntunga moln och vi tänkte; skyndar vi oss nu så hinner vi hem.. men icke. Vi kom inte längre än utanför ICA's dörrar förrän regnet slog som spön i backen. Så där gick vi med tunga kassar, barnvagn, en dramaten, och med blöta skor och kläder. Kevin var nöjd trots detta oväder - det blev ett snabbt ombyte och så blev vi torra igen.

Jag har nyligen glaserat en plåt med revbenspjäll som vi ska äta ikväll hoppas jag. Det är riktigt gott nu när man inte behöver äta vidare varm mat. Smarrigt. Hur som helst. Vädret tillåter inte att man är ute och solar idag, så jag får väl ta mig en databränna istället! Ha ha.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :