Jag gillar att...

publicerat i Denise;

Dricka en kopp varm choklad när fingrarna frysit till is i vinterkylan.
Väckas av de första solstrålarna som kommer in genom fönstret en sommardag.
Snacka skit i soffan med TV:n som bakgrundsljud.
Krypa under täcket och kramas, busa och göra det som mamma och son gör bäst.

Laga mat till ett helt kompani trots att man bara är två som ska äta.
Tända ljus när hösten närmar sig.
Stänga av TV:n och byta ut den mot en bok.
Sjunga i duschen.
Vakna till fåglarnas kvitter en vårmorgon i april.
Stå och kamma håret trots att jag inte har några tovor i det.

Vakna innan Kevin går upp för att få se när han vaknar till liv.
Sms:a till mina vänner om helt onödiga saker.
Fika tills magen vänder sig ut och in.
Att sitta med en filt runt mig och få se när solen går ner i horisonten.
Gå långa promenader med MP3:n i öronen.
Lyssna på gamla låtar för att få en känsla av att jag är gamal.

Hålla din hand i min, trots att du är över en meter kortare än mig.
Doppa fötterna i vattnet när andra väljer att bada.
Känna att jag inte behöver någon.
Säga att du inte är min lillebror, så att folk inser det sanna tjugohundratalet.
Bära din cykel i ena amen, och dig i den andra för att du inte orkar gå.

Få orden "jag älskar dig!" kastade i mitt ansikte - och att jag varje gång ser att du verkligen menar det.
Se hur folk reagerar när jag går med dig i barnvagn och du ropar mamma
Äta mat trots att jag är mätt sedan långt tillbaka.
Lyssna till lugn musik till ljudet av ett höstregn som smattrar mot rutan.
Fläta mitt hår trots att det ser ut som "hej kom och hjälp mig"
Få läxor för då vet jag att jag har något att göra när allt annat sviker

Leva mitt liv, för hade jag levt någon annans hade jag aldrig varit lika lycklig som du gör mig.

Tack för att jag får dela mitt liv med dig, Kevin.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nadia:

ååh, jätte gulliga ni år båda tsm, !

ha en bra dag, och lycka till i framtiden, ni verkar ett mysigt gäng trots allt <3 :D



Bamse Kjamisar !

Kommentera inlägget här :