La stazione.

publicerat i Vardag.;
Min mormor ringde tidigare idag och berättade att min syster var nere i göteborg och att dem varnade för dåligt väder och regn där nere ikväll. Så jag ringde henne tidigare idag och skulle lyssna hur hon hade det. Precis när jag ringde så svarade hon snabbt, väldigt kort i telefon och berättade att hon var med en bekant - eller gammal vän där nere. Jaha, tänkte jag och la på telefonen efter våran snabba konversation.

Några timmar senare så ringer hon upp och vi pratar lite allmänt. Bland annat så hade dem varit nere i mormor och morfars gamla sommarstuga och pratat med grannarna där som hade blivit överlyckliga över besöket, kan tänkas, kan tänkas. Där nere på orust kan det inte vara så mycket trafik minsann. Sen berättade hon vem hennes kompis var - och självklart var det Alexandra Zazzi! Dem hade varit inne i hennes restaurang och fått se henne sitta och äta där (och som mamma utryckte sig; hon åt för att hon inte orkade laga mat... ehm.) Jag ska baskemig också ner till Göteborg och äta på Alexandras italienska restaurang La stazione innan jag dör, det är inte någon önskan - det är ett krav.

Puss(gurkor).

Kommentera inlägget här :