Saker jag inte utelämnat i sommar.

publicerat i Vardag.;

Nu när det börjar närma sig höst, trots att den där jävla sången "årstiderna" syftar på att sommaren minsann håller på tills i september, så kan vi helsvenskar ändå inte förvänta oss den varma sommarvärmen ända in i september månad - och det vet vi, varesig vi förnekar det eller inte. Men vad passar då inte bättre än att skriva vad man hunnit med hela sommaren:

  • Jag har badat EN gång i sommar om man bortser från badkaret.
  • Jag har fått en MASSA nya vänner som jag spenderar den största delen av mina veckor med nu.
  • Jag har grillat och haft kräftskiva vilket hör sommaren till.
  • Jag har festat och haft min första alkoholdebut tillsammans med en bekant.
  • Jag har spenderat varje barnledig lördag på dansgolvet.
  • Jag har jobbat en dag under hela sommaren.
  • Jag har lekt en massa med Kevin
  • Jag har ätit skräpmat mer än en gång i månaden.
  • Jag har promenerat nästan överallt innom våran stad.
  • Jag har stått vid glassbaren på hamnen för att smaka på sveriges bästa glassar.
  • Jag har gett turister vägbeskrivningar till olika platser i nynäshamn.
  • Jag har gråtit åt vissa tråkigheter.
  • Jag har spelat en massa sällskapsspel, allt från kubb till frågesport.
  • Jag har renoverat mina möbler inför flytten.
  • Jag har tittat på film när vädret inte tillåtit annat.
  • Jag har skrattat och varit extremt lycklig.
  • Jag har tagit en massa sommarkort som minnen av den bästa sommaren på länge.
  • Jag har flirtat med en massa killar.
  • Jag har varit lycklig över att jag valde att ta mitt sista sommarlov tillsammans med Kevin.


Tio veckor och bara en bråkdel av vad jag har hunnit med. Snart närmar sig hösten vilket betyder tända ljus, varm oboy och skön, lugn musik i en tyst lägenhet.
I can feel it, i can see it, i will love it..

Kommentera inlägget här :