Snart ska jag bli en filosof, som fienderna slår...

publicerat i Skola;
Vad är det som gör filosofi så svårt att förstå. Jag läser samma rad om och om igen, förstår innebörden i meningen och går vidare till nästa. När jag väl läst klart så långt att jag förstår alla meningar för sig och man ska para ihop meningarna till en handling så måste jag läsa om alla små meningar igen. Alltså saken är den, jag förstår allting som menings-läsning. Men inte som handlings-läsning. Supedupersvårt att fatta vad den där Karl Marx gjorde för nytta. Tvåvåningsbyggnader och klasskampen som teorier. Snälla hjälp mig!

Gosh. Seriöst, vad har jag gett mig in på egentligen! Ha ha ha.
Hur som helst så lutar det mot sängen nu, varesig jag skrivit någonting om Karl eller inte.

Bajspåfilosofi.

Kommentera inlägget här :