Sömnproblem...

publicerat i Vardag.;
Nu var det sex timmar sedan mitt förra inlägg och det har sina orsaker. Jag har bland annat träffat "B" en stund. Tänk vad slumpen kan göra mot en. Vi träffades för några dagar sedan på apoteket och jag tog kontakt med honom via facebook och idag var han hemma hos mig en stund. Snacka om en skön kille! Skönt att det inte blev någon pinsam tystnad, utan vi hade hela tiden någonting att prata om, trots att vi inte känner varandra särskilt väl - men det kanske är det som är meningen. Hur som helst så satt vi och snackade i några timmar. När han sedan tog bilen och åkte iväg för att hämta upp sin bror i VH så satte jag Kevin i vårat vrålåk och promenerade nikstastigen runt där han somnade och sov i närmare en timme. Det märks tydligt att han sovit middag då han är helt uppe i varv nu istället, toppen. Är det inte det ena så är det de andra, all the time. Det slår aldrig fel.

Nu ikväll så har jag stått och lagat mat till hela familjen. Det var bara jag och Kevin som åt, visserligen. Men riktigt gott var det! Makaroner och köttfärssås blev det, vilket jag anser är lätt men gott och barnvänligt. Skönt att Kevin fick i sig lite vettig mat i alla fall. Under tiden som jag stod och lagade mat så kom Miranda och Jeanette förbi och lekte lite med Kevin! Så han var nöjd, jag var nöjd och min mor som satt och sydde ihop kläder fick en lugn stund för sig själv!

Så det har varit en lugn dag trots allt...
Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :