To be or not to be, to do or not to do...

publicerat i Vardag.;
Innan onsdagen kommer så hade jag tänkt att göra lite skolarbete så att allt är klart och det bara är att fortsätta framåt och inte stå och stampa. Jag måste bland annat göra min för-bannade analys om "Den allvarsamma leken" av Hjalmar Söderberg. Hade det inte varit ett så sorgligt problem som att jag redan glömt bort vad boken handlade om, trots att jag sett teatern för bara ett tag sedan, så hade analysen redan varit klar. Jag har dock suttit och sträckläst några sammanfattningar på nätet och börjar komma ikapp gällande innehållet i boken. Det svåraste blir bara nu - att få till en bra början och en bra slut på analysen. Det som står skrivet i mitten går rent automatiskt, det är bara början och slutet som är knepiga när man ska få till det.

Sen så ska jag kolla igenom mitt träningsschema och skriva klart slutet på det så att jag kan få betyget i idrott som jag egentligen skulle haft redan i våras om jag hade ansträngt mig lite mer. Men slö som man är så väljer man att skjuta på det in i sista minuten.

Sen har jag några uppgifter innom alternativ medicin som jag måste få gjorda så att jag kan sträcka mig till ett G i betyg. Det blir nog inga problem då läraren var helt underbar, (ibland) och faktiskt kunde prata om intressanta saker, trots att ingen lyssnade speciellt mycket.

Ibland saknar jag måndagsmornarna i tvåan i alla fall...

Kommentera inlägget här :