Underliga barn, underliga ord.

publicerat i Kevin;
Det finns ett ord som jag tänkte att någon barntolk kan få sitta och fundera över, och komma med en vettig förklaring till vad det betyder. För varje gång som jag och Kevin står ute vid en lekpark som har en "kiosk" bänk och han ska ta "beställningen" av mig så frågar han alltid:

- vad vill du ha?
- Jadu, jag tar en korv.
- mm.. kessup? (vilket jag hoppas att alla kan tyda vad det betyder!)
- Ja ta lite bara!

- Leel?

Och nu över till det sista ordet! Vad tusan betyder leel?
Jag har frågat honom om det betyder sallad, eller lök eller någonting annat. Men han skakar på huvudet och säger nej, "leeeel". Typ som jag är helt dum i huvudet för att jag inte vet vad leel är för någonting.

Hur som helst, om någon har ett vettigt svar på vad leel kan vara, så kan ni ju skriva det till mig! Det blir så mycket roligare för Kevin att leka med en mamma som förstår honom, som sagt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av aks:



Leel....självklart betyder det "mer?"

Han undrar om du vill ha ngt mer när du handlar.



Kram

2:a kommentar, skriven , av Denise:

aks:



Nej, "mer" kan han säga! Så det är jag ganska säker på att det inte är!



Kram, Denise.

3:e kommentar, skriven , av emelie:

Lite kanske? :P Haha..

Kommentera inlägget här :