Babbel

publicerat i Vardag.;
Godmorgon.
En så godmorgon är det ärligt talat inte från min sida. Jag fick kämpa för att få i mig någon frukost i morse. Kevin vägrade låta mig äta den där goda smörgåsen med smör på som prydde vårat köksbord. Nej den skulle minsann ligga där och bara ... finnas? Så fort han tittade bort eller sysselsatte sig med någonting annat så passade jag på att ta en tugga. Ni skulle ha hört hur mycket han gnällde av att se smörgåsen bli mindre och mindre! "INTE OKEJ MAMMA, INTE OKEJ!" Det märks att han både till sättet (hans ansiktsuttryck och hans sätt att tala) kommer att likna mig skrämmande mycket när han växer upp, och om det är någonting possitivt, det vet jag ärligt talat inte. Hur som helst, nu på morgonen så slutade det ändå med att jag gick till caféterian och handlade en baguette med ost och skinka.

Idag är det en slappdag, minst sagt. Jag har bara ett prov runt elvatiden (där vi redan fått frågorna innan och memorerat svaren) så rent teoretiskt så slipper jag att plugga, måste bara memorera allt som står...

Kevin gick i alla fall bra att lämna idag på dagis. Han hade sällskap hela vägen till dagis tillsammans med en dagiskompis som bor uppe vid oss, så dem satt och pysslade och ritade hela vägen. Skönt att dem har varandra att sysselsätta sig med!

Nej nu måste jag gå.
Pusskalas.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av axelsson:

fy för vilken otroligt söt son du har!! :D

Kommentera inlägget här :