En lång och seg dag idag.

publicerat i
Jag har bara suttit och läst ur "den allvarsamma leken" hela dagen. Över hundrafemtio sidor har jag vänt och läst. Nu har jag bara nitton sidor kvar, tack och lov. Jag vill läsa dessa sidor hemma så att jag inte allt för depprimerad hamnar i gråt innanför skolans väggar. Den är jätte bra boken, fint skriven och kanske lite väl försvenskad då dem använder ord som ty, icke, gringo och så vidare. Man kan lätt tappa tråden då man läser alla fackliga uttryck och franska ord - blandat med tyska och engelska. Men Lydia och Arvid är man nästan vänner med nu - så mycket som jag ratade den boken förrut satte mig verkligen på en tankeställare. Hädan efter ska jag inte följa en bok på dess omslag. Jag ska ta mig tid och läsa om vad boken handlar om på baksidan.

Att lämna Kevin på dagis i morse var inga problem. Jag tvivlade dock på om jag inte skulle ta och gå hem och sjukskriva mig efter det att jag hade en ond svedande hals och dunkande huvud. Men jag gick till skolan och läste ur min bok från klockan åtta till kvart i elva. Så nu är jag trött. Ska snart gå ned i omklädningsrummet och ha gymnastik med min kära mentor...

Lollo sitter brevid mig nu, i biblioteket. Jag funderar på att be henne hålla klaffen då hon tjatar på mig att uppdatera.
"Lollo, håll klaffen".
Så, då var det gjort.

Ha't bra.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

hej :)
Är du och ronnie tillsammans igen?

Kommentera inlägget här :