Gäster, in i sista sekunden.

publicerat i
Igår såg det ganska dött ut också på gästfronten. Det hade kommit ett par och satt sig för att äta runt sextiden. Jag lagade till pepparstek och "oxfilé johanna" vilket blev helt fel då jag tog fläskfilé istället för oxfilé. Men det var ingen som klagade eller som sa ifrån, tack och lov. Efter dessa gäster gått så gick det timmar... klockan blev åtta och vi kände att vi kunde stänga ned köket. Äntligen tänkte jag. Men min lycka blev rellativt kort. Precis då jag lyft in såserna i kylskåpet, stängt av fritysen, ugnen och stekbordet så kom fem gubbar. Åh, lyckat. Det ska alltid vara i sista minuten. Så det var bara att ta på allting igen. Som tur var så valde dem fem plankor - så jag blev nöjd. Allt var i stort sätt förberätt så att det var att steka på. Efter dem hade gått så blev det en massa disk och jag och Eric fick inte sluta förrän klockan var halv tio. Jag gick jäspande hem från köket och restaurangen och kom hem till kvart i tio. Idag är det en ny dag och nu ska jag till skolans kök och se glad ut. Underbart. Jag har som sagt längtat till skolan då jag inte varit där på några dagar! Übergütt...

Nej nu måste jag gå till plugget om jag ska hinna!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

jasså.men tänkte på att du sa ni skulle fira på söndag :P
då är det den 10 :e :Dmin mamma fyller nämligen då serrö ;) haha Puss på dig gullet ;)

2:a kommentar, skriven , av Therese:

haha, det ska jag göra, om jag kommer ihåg ;) Puss

Kommentera inlägget här :