Hemma från arbetet.

publicerat i
Min lärare kom till Lydia's idag. Han skulle kolla in hur det gick för mig nu, med tanke på att det är en praktikvecka. En helt onödig bedrift av tid om du frågar mig. Men det är min åsikt, så. Jag fick dock bara ett gott föredömme av min chef och kökschefen. Så det var kul. Jag berättade även att jag skulle få jobba ensam i köket om en månad - i alla fall varje söndag. Så just nu är det mycket att lära sig. Men det ska nog gå bra i alla fall. Vår restaurang ska ha reklam i tidningen nu i veckan, och nästa. Så vi får se om det blir mer matgäster nu då det kommer ut skriftligt att det är ett italienskt kök. Det italienska köket finns ju inte annat än i stan så det är ganska ovanligt här omkring i alla fall. Men det ska bli kul. Skönt när det väl startat upp. Idag åt jag carbonara till middag. Smaskens. Å andra sidan så kan man inte leva på pasta hela tiden. Så det får bli ändring på det. Lite variation i vardagen kan man unna sig. I morgon gör jag nog en plankstek till mig i alla fall.

Nej. Jag ska snart hjälpa Ronnie's kompis med en sak. Dags att förvränga rösten.
Ehm...

Kommentera inlägget här :