Idag var vi hos mina föräldrar en kort stund.

publicerat i Kevin;
Min mamma blev jätte förvånad över hans stora ordförråd som han lyckats utöka. Jätte duktig är han nu på att säga fyra - fem ords meningar. Som mamma blir man jätte stolt. Han är väldigt nyfiken och dem enda orden som upprepas hundra gånger under en dag är "Vad är det...?" och så ska man förklara vad det är som han får se och så snappar han upp orden på en gång.

Som i morse då Ellen DeGeneres show gick i morse så suckade jag och sa:
"Ursh, gud vad jag hatar den där människan". Jag vet att man egentligen inte ska säga "fula ord" framför sina barn. Men det enda ordet han snappade upp var "Hata".
Så han upprepade ordet ett X antal gånger till jag rättade honom och sa:
"Nej Kevin, jag sa inte Hata, jag sa Mata - M- A - T - A."

Nej, nu ska jag gå och sova. God natt.

Kommentera inlägget här :