Jag har glömt att berätta.

publicerat i Vardag.;
Inte för att det är så mycket att berätta, men jag ringde till en restaurang som min lärare bad mig att göra - och frågade om hon var intresserad (då hon gett ut en anmälan) av en akut kock. Och det var hon dessvärre inte - då hon hittat en som ställt upp under helgen. Men hon ville att jag skulle dyka ned till henne på måndag så att jag kan vara "stand in". Det är ju underbart! Så vi skall diskutera lön på måndag. Arbetstiderna är helt perfekta då jag går i skolan på förmiddagarna och jobbar från fem till nio på kvällarna, vardag liksom helg. Det kan inte bli bättre.
Sen så ska jag söka praktik nu vecka sju - och då tänkte jag vara på kroken. Nästan alla innom hotell och restaurang som varit där har fått arbete. Så nu ser det ut som min värld håller på att lägga sig till rätta och det är inte en dag för sent! Frågan är bara hur man skall pressentera sig och hur man skall vara klädd. Men det ordnar sig. Den största frågan är ändå hur jag gör med Kevin...

Kommentera inlägget här :