Jag ska snart jobba nu.

publicerat i
Nu ska jag snart dra på mig mina knälånga blåa strumpor och dra upp dragkedjan på skorna, på med halsduken och jackan för att ta en promenad mot arbetet. Idag är det som sagt tio stycken som ringt och beställt bord, alla i det lilla valvet - men det ska nog gå bra. Om inte annat så får vi trolla med knäskålarna. Anonnsen kom ut i nynäsposten idag också. Så då kanske man kan räkna med lite mer folk. Ett tjugotal skulle ju inte sitta helt fel om jag ska vara ärlig. Undra om man hinner pausa och äta idag på jobbet - eller om jag ska äta någonting lätt hemma nu innan jag går. Det återstå se.

Hoppas det blir pengar i kassan idag när man går hem.
Jag har en hel "sillskål" med pengar nu - endel som jag sparat sedan tidigare och endel som jag fått från jobbet.
Mer pengar vill vi ha . . .

Kommentera inlägget här :