Killen ville bada så jag hade inget val.

publicerat i Kevin;
Kevin vaknade alldeles kallsvettig och gallskrek rakt ut. Både jag och Ronnie försökte få honom att lugna ned sig lite och ta ett djupt andetag eller två. Men ju mer vi höll på desto mer hysterisk blev han - min sockertopp. Så jag tog upp honom och vi gick runt i lägenheten efter hans pekande finger som visade vägen liksom en kompass. Han ville in i badrummet. Jag satte ned honom på golvet, han gallskrek. Jag lyfte upp honom men då ville han ned igen. Jag ställde ned honom och då gick det bra. Jag gick två steg åt sidan och då gallskrek han igen. Ja, ni fattar. Ungen med kontrollbehov! Tillslut kom vi fram till att han ville bada. Men inte ensam. Då fick jag hoppa i.

Trettiofyra grader och man ska kunna slappna av. Ha Ha Ha. Nej du. Jag ligger och skakar och försöker leka med hans plan och båtar, schampooflaskor och traktorer för att skildra tankarna på någonting annat. Tack och lov för att han inte badar i mer än femton minuter och att man kan spola av sig i närmare fyrtiotvå grader efteråt. Mysigt.

Nu försöker Ronnie natta om Kevin som ligger och stortjuter, stackars liten.
Mardrömmar på G kanske...?

Kommentera inlägget här :