Listat mitt liv igen

publicerat i Onördigt;

Fullständigt namn? Denise Elena Carlqvist.
Exakt ålder? 18 år och 6 månader och 19 dagar
Vart bor du? Nynäshamn
Bor tillsammans med? Ronnie och Kevin i en tvåa.
Husdjur? Dammråttor.
Färg på ditt hus? Biege gult. Bajs gult. Grädd gult. Se det som du vill.
När är du född? Nittonhundraåttionio. Tjugosjätte juli av en svenk pappa och en svensk mamma...
Klass? Andra året på Hotell och Restaurang.
Vilket år tar du studenten? 2009. 
Något jobb? Andra kock på Lydia's.
När gick du upp i morse? Runt tiotiden.
När ska du sova ikväll? Inte för sent och inte för tidigt.  
Duschat idag? Jag har inte hunnit det, nej.
Kramat någon idag? Ja - både Kevin och Ronnie (tror jag)
Pussat någon idag? Ja.
Vad har du ätit idag?  Pasta carbonara, pasta... och frukost, tror jag?
Dagens klädsel? Kofta, linne, jeans, för stora strumpor, svart BH, trosor.
Dagens smink? Brunspray, mascara.
Dagens sötnos ? Victorio och Carina.
Dagens roligaste? Victorio är jätte skön kock. Så rolig!

SOCIALT

Har du många vänner?
 Lagom är bäst. Jag känner fler än vad jag umgås med.
Hur många har du kysst? Runt ett tvåsiffrigt tal. Kyssar är oskyldiga, right?
Vem kramade du senast? Kevin
Hur många har du haft sex med? Två. Inte lika oskyldigt.
Hur många har varit otrogna med dig? Hur ska jag veta det.
Har du pojk-/flickvän? Ja.
Vem pratade du med i telefon senast? Viggo.
Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? "Lugnt. Haha. Jag skulle ändå börjat i skolan nu halv elva." Från Tessan. 

FAVORIT :

Film?
The notebook.
Låt? It ain't enough.
Mat? A la carté.
Dryck? Coca cola.
Färg? Ljusa färger.
Stad? Nynäshamn
Land?  Sverige.
Ämne i skolan? Köket och Svenska.
År? Nittonhundratalet.

SENASTE :

Personen du tänkte på?
Ronnie.
Personen du kysste? Ronnie.
Gången du spydde?  Ingenting jag lägger på minnet.
Gången du grät?  Ett bra tag sedan.
Pizzan du åt?  Mahmut's Pizza. Idag!
Gången du var i Göteborg? Förra sommaren..
Gången du var i Stockholm? Januari.
Gången du var full? 12 februari 2006.
Gången du var hög? 12 februari 2006. 
Personen som såg dig gråta? Ronnie.

ANTINGEN ELLER :


Svart eller vitt?
Vitt
Hund eller katt? Katt
Ut och festa eller hemma och mysa? Hemma kvällar.
Tv-spel eller datorspel? Dataspel.
Singel eller upptagen?  Upptagen
Hångla eller puss? Mysa.
Lunarstorm, helgon eller Playahead? Inget.
Ragga eller bli uppraggad?  Ragga är roligare.
Big Brother eller Paradise Hotel? Big Brother
Svart hår eller blont? Svart
Blåa ögon eller bruna? Blåa
Choklad eller lakrits? Choklad
Göteborg eller Stockholm? Göteborg.
Högerhänt eller vänsterhänt? Vänster.
Coca cola eller fanta? Coca cola
Pizza eller kebab? Pizza
Randigt eller prickigt? Prickigt.
Älska eller älskas? Älska
Leva eller dö? Leva

ANTAL

Personer du älskar?
10-tal
Personer du hatar? Mellan 0- 5
Pojk-/flickvänner du haft? 5 mer "seriösa" - 10 mer "ha" pojkvänner.
Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? 1.
Festivaler du varit på/ska på detta året? 0
Gånger du haft minnesluckor? 0 - 5
Gånger du varit hög? 1
Personer du saknar just nu? 5
Gånger ditt hjärta brustit? 3.

VEM

Vill du kyssa nu?
Ronnie
Ska du träffa imorgon? Ronnie, Kevin, Carina, Victorio, Eric, Matgäster...
Sjöng du senast för? Kevin och Ronnie, tror jag. Annars var det kanske Carina och Victorio.
Hade du senast en msn konversation med? Louise.
Spelade du tv-spel med senast? Louise
Vill du ta med på en romantisk resa nu? Ronnie. 
Vill du kasta en sten i huvudet på?
Ingen för tillfället.
Förtjänar att dö? Ingen.
Är söt? Min son är inte söt - utan vacker. Men han är ändå sötast i min värld.
Vill du sova jämte inatt? Ronnie. Han vill aldrig sova brevid mig dock, jag sliter ifrån mig täcket.

VAD :

Gör dig glad?
Musik, Kevin, Ronnie, Mat.
Gör dig ledsen? Oroligheter, Utsatta människor och barn.
Vad vill du helst göra nu? Prata med Ronnie som nattar Kevin.
Önskar du att du slapp göra? Gå till jobbet. Pengarna kan rulla in ändå.
Vill du ha nu? Massa kärlek, gärna serverat.
Önskar du dig i födelsedagspresent? En kamera.
Längtar du till? En massa saker. Men mest till jag kan arbeta på heltid.
Tycker du om dina betyg? Så länge jag är nöjd - vilket jag är.
Ångrar du i ditt liv? Inte så mycket.
Är det bästa som hänt dig? Att Kevin kom till världen.
Hur mycket är klockan? 22:17

Kommentera inlägget här :