Lugna puckar, lättare sagt än gjort.

publicerat i Vardag.;
När man är ensam i en restaurang med lagom många gäster så får man adrenalin. Jag vaknade klockan åtta i morse och borde nu vid denna tidpunkt vara dödstrött. Mina lärare har i dessa år som jag gått i skolan beskrivit deras arbetsgång. Då en av mina lärare arbetade inne i stan så var hans arbetsrutiner lite udda. Han jobbade kväll till sent på natten och då dem stängde i köket så lagade dem alltid till någonting till dem själva. När dem satt och åt så tog dem sig en stänkare eller två och satt och pratade till småtimmarna på morgonen. Då chefen blev trött gick alla hem för att sova. Han förklarade även att efter en stressig (eller inte stressig) arbetsdag så sitter adrenalinet kvar i kroppen och det tar några timmar för kroppen att slappna av. Jag tänkte att det kommer bli en bagatell att somna tidigt då man kommer hem från arbetet. Men icke. Det pirrar i fötterna, man är full av energi och har inte alls tid för någonting som heter "sömn...". Så jag funderar på att man kanske ska ta sig en stänkare som dessa kockar gjorde en gång i tiden, för att kunna komma till ro. För det där med att det är lätt att somna på kvällen var tydligen lättare att kasta ut sig än då det väl kommer till handling, för det är ABSOLUT inte lätt att sova...!

Kommentera inlägget här :