Oh, my God.

publicerat i
Jag vill fortfarande intyga att jag är ateist.

Men idag fick jag veta av chefen, och OBSERVERA att jag bara arbetat där sedan... igår, att jag skall få sköta köket helt själv på lördag tillsammans med en servetris som kör sin första dag på lördag. Chefen skall till IKEA med sin man och handla upp allt som behövs till italienaren, Victor.  Men underbart. Då blir det till att plugga mény och leta recept. I morgon är det bara jag och chefen's man som jobbar - så då hoppas vi att det, liksom idag, inte kommer några gäster. Jag skall även hitta recept på en köttgryta med ris som vi skall ha som lördags och söndagstipset. Jag har i alla fall fått veta vad jag får i lön och att jag kommer få bli timanställd så småning om.

Pernilla kom in idag tillsammans med hennes kompis och skulle höra om servetrisjobbet fortfarande stod klart. Vi småpratade lite och hon frågade hur många gäster det hade varit... jag bara skrattade och skakade på huvudet. Sen frågade hon om jag viste vad det var för mat dem lagade här och jag bara ryckte på axlarna. Hon är så skön den tjejen. Så vi satt nästan och asgarvade i garderoben. Lite kul! Men men. Efter det så satte jag mig ned med chefen för att höra vad det var för mat och hur dem dekorerar och så vidare. Jag kan ju inte servera på annat sätt. Men chefen sa att jag fick ha en mény inne i köket fram till dess att jag kände mig säker på allt - och det känns ju skönt! Men men...

Jag fick som sagt sluta tidigare idag. Dem såg nog på mig att jag inte var så pigg idag! Och i morgon är det praktik igen... suck. Men det skall nog gå bra!

Då så. Det var allt från mig, tack och hej!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

lycka till på lördag får man väl ta och säga då =)
du klarar det nog ska du se ;) Pusspuss

Kommentera inlägget här :