Panna Cotta, ja jag tar med mig jobbet hem!

publicerat i
Jag har stått och lagat mat från åtta då jag kom hem från jobbet. Jag har gjort fiskpanetter och nu så gör jag panna cotta. Det är jätte lätt att göra det själv. Det trodde jag egentligen inte. Plus att den blir mycket godare än den man köper i pulver. Allt man behöver är egentligen bara grädde, vaniljstång, socker och en god bärsås till. Då blir det smaskens.

Idag kom det bara två matgäster. Och två matgäster är lika med noll i dricks, självklart. Men det gjorde inte så mycket. Med tanke på att det bara var två gäster så var det lite arbete och det innebär att man får sluta mycket tidigare. I mitt fall så fick jag gå hem runt åtta. Jag fick åka bil hem med min chef. Skönt att slippa gå hem när det är ruggit väder ute. Inte för att det hade spelat någon större roll. Men det är alltid skönt att få åka bil. Så jag var hemma runt åtta, prick idag! Skönt.

I morgon hoppas jag dock på mer jobb så att man får in lite pengar.

Jag måste bara tacka Amna jätte mycket för min fina layout!
Du är grym tjejen, jag är skyldig dig något!

Kramar i mängder! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av amna:

glad att du tycker om den, älskade du :)

Kommentera inlägget här :