Pest eller kolera.

publicerat i Vardag.;

Jag har precis kommit hem från min mormor. Hon hade så mycket att prata om - allt från hennes föräldrar till hennes syster och morfars bortgång. Det var nästan så att jag inte kom där ifrån trots att jag siktat in mig på ett bussen så blev jag kvar där i yttligare en halvtimma till. Men det var mysigt. Mormor lagade till sötpotatis och så tog vi en talrik fil efter det - skönt att få prata av sig. Vi gick in på allt möjligt och hade det ganska trevligt. Mötet gick också bra. Skönt att ha det avslutat. Dem skulle se vad dem kunde göra med tanke på att § paragraferna inte alltid stämde överrens med min situation. Jag hade att välja mellan pest eller kolera. Jag valde pest - för omväxlings skull, så dem skulle se vad dem kunde göra. Nu ska jag laga till torsk och äggsås med - troligtvis, potatis till. Smaskens! Och sen blir det jobb för hela slanten.

Nej. Om man skulle ta tummen ur arslet och göra någon nytta.

Kommentera inlägget här :