Tung väg att gå hem.

publicerat i
Jag kände mig jätte trött i benen idag när jag gick hem. Jag tänkte och verkligen undrade varför. Min träningsvärk hade ju gått över och jag hade inte kört vidare hårt på jobbet idag så tittade jag ned på mina fötter och där hade jag mina träsandaler med stålhätta på mig. Lyckat. Nej - jag fick jätte jobbigt att gå hem idag och hade det inte alls roligt på hemvägen. Men denna dagen gick väldigt lyckat om jag får säga det själv. Jag och Helene hade det jätte roligt idag, fan vilken skön tjej! Med roliga historier om allt från Robert Gustavsson till Mulle och hur man öppnar dörren när man kommer hem... eller hur man inte öppnar dörren kanske det skall vara! Hon är i alla fall hur skön som helst.

När Carina och Eric gick i eftermiddags så flöt det på jätte bra. Dem första gästerna kom efter två timmar och efter det kom det några par till. Vi fick i alla fall femtiofem kronor i driks var. Eller jag fick femtiofem och hon femtiotre - jag sa att jag skulle bjuda på en hubbabubba så är vi kvitt sen, så jag får se vad jag kan hitta på. 
Men det gick jätte bra att ha restaurangen själva idag. Vi hade i alla fall jätte roligt och jag tror det är viktigt om man ska kunna få tiden att gå. Jag tycker synd om henne som ska få jobba ensam med Carina i morgon, stackare. Jag ska tänka på henne hela dagen, nästan! Vi hoppas båda två att vi kan vara själva nästa helg också, speciellt på lördag, übergütt i sånna fall!

Nej, nu flyger jag iväg en stund, ciao.

Kommentera inlägget här :