Är det inte det ena så är de det andra.

publicerat i Vardag.;

Jag börjar bli van att höra från mina grannar! Den här gången är det inte dem över mig - utan dem snett brevid, precis vid min huvudgavel där sängen står ( om det säger er någotning ). Någon där inne fyller nämligen år och inte nog med att det ska vara dunka dunka musik där endast basen hörs (tack och lov så är den avstängd) utan dem ska även ha hög volym på sina röstresurser också. Underbart att bo granne med folk, eller hur. Hur som helst så låter det helt plötsligt som det har blivit tyst inne hos dem nu, hjälp. Dem kanske hör vad jag skriver?

Ja, men det är väl alltid så - är det inte det ena så är det de andra.



Man dansar däruppe - klarvaket
är huset fast klockan är tolv.
Då slår det mig plötsligt att taket,
mitt tak, är en annans golv
NILS FERLIN.



Puss&Kram, julibarn.

Kommentera inlägget här :