Avslappnande musik.

publicerat i Vardag.;
Jag ligger inte med Kevin i sängen längre när han ska sova, just av den enkla anledningen att han snart ska lära sig att sova i egen säng och så småning om sova helt själv utan avbrott en hel natt. Därför sätter jag på musik och låter honom somna till det. Och hittils har det gått jätte bra. Innom loppet av bara någon minut så somnar han, men han känner säkert trygghet i att jag sitter endast någon meter ifrån honom. Men det är skönt i vilket fall som helst, att han nästan kan somna helt själv. Som mamma kan man inte bli mer stolt över sitt barn än när dem lyckas med någonting som man strävat efter en längre tid.

Just nu sitter jag med musiken som för övrigt inte är så avslappnande längre, (green day) och smaskar i mig lite "svenskt godis" som jag hittade i skåpet. Det vill säga, hallon och lakritsbåtar som mamma uppenbarligen har köpt och gömt undan i ett misslyckat försök då jag redan hittade godispåsen för några dagar sedan utan att säga någonting. Jag kände att jag kunde unna mig det nu när Kevin hade somnat och när man ändå bara sitter för sittandets skull...

Jag uppdaterar snart igen.
Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :