Blomfluga.

publicerat i Vardag.;
Hur mycket jag än viftar med fingrarna och fäktas, klappar händerna i den mån att Kevin inte vaknar och slår mot skärmen på datorn så lyckas den jävla blomflugan som för övrigt störde mig igår också - att ha en stor förmåga att överleva alla slag. Saken är väl den att han far iväg av vind-draget och flyger all väldens väg för att man ska tro att den dött, när den i själva verket kommer tillbaka efter några minuter och irriterar som vanligt igen. Hopplöst fall. Hur som helst. Jag borde egentligen vara trött - men efter det att jag låg uppe och började räkna antalet gråa hårstrån på mitt huvud så insåg jag att jag kanske borde lägga mig i sängen när ögonen går i kors istället. Så just nu väntar jag på att det fenomenet skall till att ske.

Hur som helst, blomflugejäveln lever fortfarande och jag känner mig som en hurtigbulle som fäktas helt förjäves så klart. Skitflugor som ska vara så listiga och lätta att deras vardagsproblem flyger med vinden, lustigt.

Kommentera inlägget här :