Godmorgon, godmorgon.

publicerat i Vardag.;
Egentligen vill jag bara vända om och lägga mig i sängen igen, sträcka på benen och sova i ja- så många timmar som behövs. Jag somnade igår utan att dra för persiennerna. Det var egentligen meningen - just för att jag skulle få vakna till en sol och i ganska bra tid nu på morgonen. Bara det att jag sov förbannat dåligt. Så är det alltid, lika bra att vänja sig vid att jag inte ska lyssna på mina jätte bra idéer. Suck och stön. Well well, what do you do? Jag är i alla fall vaken nu. Tidigare än väckarklockan på mobilen och tröttare än igår. Men det är bara att bita i det sura äpplet och se glad ut precis hela dagen. För att om några dagar så har jag Kevin här hos mig och då kan jag sova precis hela veckan i min säng från åtta till åtta om jag så skulle behöva.

Igår brännde jag mig riktigt bad på ryggen. Jag vågar inte gå ut i hallen och ställa mig framför spegeln för att utforska om det ser bättre ut. Nej, jag stannar nog här i tron om att det ser riktigt bra ut och att jag kan sätta på mig en korttröja och fortsätta arbeta ute på framsidan. Mina armar har också sagt ifrån då det gäller att slipa för hand. Men jag anser att det ger bäst resultat då - så det är bara att stå ut. Det lär bara gå på fem, sex timmar att göra klart byrån som jag började på igår. Vardagsrumsbordet är så gott som klart och jag kan inte bli mer nöjd än vad jag är nu.

Jag lägger in lite bilder lite senare på kubbspelet och på picknicken vi hade igår.
Puss&Kram,
julibarn.

Kommentera inlägget här :