Iskallt.

publicerat i Vardag.;

Självklart när mamma och pappa kommer hem så ska dem vädra lägenheten så pass att det är mer minusgrader inne än vad det är utanför dörren. Dem har haft dörren helt vidöppen nu sedan dem kom hem och jag som springer runt i strumpbyxor uppskattar inte alls deras vädringslek. Jag funderar på att ta mig ett glas varm o'boy och mysa i mitt rum - kanske sno en film av pappa och sedan bara mysa. Min trötthet har gått över, så risken finns att jag inte kommer kunna somna förrän sent ikväll likt förbannat. Det är toppen. Vädret är förutspått till att vara grått fram till torsdag. Fyfan va tråkigt. Jag som trots detta måste lämna mitt rum redan i morgon för att ta mig till försäkringskassan och starta upp bostadsbidraget så att jag har möjlighet att betala bostadsräkningen som kommer nu i augusti. Det är lika bra att ligga på från start så att man hinner parera om man skulle få avslag. Inte för att jag tror det - nu när jag har "så mycket" att leva på. Ehm. Utan jag litar till fullo på försäkringskassan och hoppas i slutet både på underhåll och bostadsbidrag nu i augusti. R ska börja flytta sina saker redan nästa vecka - det känns skönt samtidigt som det känns svårt just för att framtiden inte är löst än. Men vi får helt enkelt sätta oss ned i början av nästa vecka och diskutera om hur vi ska göra med det enda som vi har gemensamt, Kevin. Jag vill inte att han ska vara fast i mitten - och att vi ska tänka egoistiskt. Han ska trots allt ha lika stor rätt till mig som till sin pappa i framtiden.

Hmm. Mycket frågor och ovisa svar är det också som får mig på dåligt humör och gör mig både trött och sömnlös om nätterna. Jag tänkte att det skulle kunna få ett slut snart (kanske?!).

Kommentera inlägget här :