Molnigt och vindigt.

publicerat i Vardag.;
Jag har precis varit hemma hos Malin och snackat skit. Jag åt min lunch hos henne och lämnade kvar resten som blev kvar så att dem också får käka sen när dem blir hungriga. Jag tycker att Malin har sponsrat mig med så mycket mat att det är min tur att ge tillbaka. Hur som helst så är jag hemma nu. Meningen var att jag skulle stå ute och slipa på framsidan, men det ser ut som det går mot oväder så jag låter mig själv vänta med mitt slipande till i morgon. Jag har som sagt en massa andra saker som ska göras istället som jag kan passa på att få gjorda nu. Nu känner jag mig i alla fall som hulken på händerna, narig, grön och torr - just för att jag stod i en halvtimme och slipade här hemma innan jag nyligen gick in.

Nu sitter jag på youtube och ska snart börja göra i ordning i mitt rum.
Jag tycks inte spendera mer än några timmar här per dag och ändå ser det ut som "hej kom och hjälp mig" varje gång jag går innanför min sovrumsdörr. Herregud säger jag bara. Nog för att rummet är lite för litet för mig och mina hundra klädesplagg. Men lite ordning får det vara på torpet.

Ikväll ska jag säkert vara med Malin och alla andra. Hoppas att vädret tillåter oss att sitta på balkongen åtminstånde. Det betyder med andra ord att jag inte har någon större lust att sitta ute i varken regn eller duggregn. Men idag ser inte vädret ut att stå på min sida. Det är lika bra att vänja sig.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :