Orkeslös.

publicerat i Vardag.;
Jag har kännt mig helt orkeslös sedan vi kom hem från pizzerian. Kevin har varit lite smågnällig under kvällen, men ingenting som man direkt kan klaga på, annat än att han höll på att dra loss en rejäl toffs med hår när han blev sur. Jag hörde verkligen hur det knakade till och hur ögonen helt ofrivilligt började fyllas av tårar. Konstigt egentligen, för det gjorde inte ont alls, men nerver och tårkanaler går lite hur dem vill på kroppen som sagt. Just nu ligger Kevin i sitt kvällsbad. Min farmor (som Kevin också har börjat kalla för farmor) och mamma står och gör honom sällskap i badet. Jag tror, eller anar lite smått - att det är för att jag ska få vila i några minuter. Det syns nog ganska tydligt att jag är trött idag. Annars har vi varit runt och pratat med några grannar, vi tog tillock med en promenad till "övre" området som vi så fint har kallat det sedan vi var små. Eller vi kallade det snarare för "rosa gården" och våran del är "blå gården". Tänk vad man kan hitta på när man är liten. Hur som helst,
nu ska jag sällskapa med dem lite.

Puss&Kramkalas.

Kommentera inlägget här :