Plus och minuszoner.

publicerat i Vardag.;
Jag förstår inte vad det är med Malins ungar och min unge. Dem går verkligen inte ihop. Dem slåss hellre än att hitta på någonting kul tillsammans. Verkligen plus och minuszoner som bildar åsk och blixtnedslag. Sedan vi kom hem så har Kevin varit jätte sur. Dels så tror jag att det var för att han var hungrig, så nu har vi ätit en burk á la fiskbullar och fått i oss några bitar korv. Nu sitter Kevin framför Ice Age och kollar in den filmen som han har sett ungefär hundratjugo gånger. Jag sitter här och ska snart sätta igång med städningen. Tänk att man kan stöka ner så mycket på bara några timmar. Jag förstår inte själv hur duktig jag kan vara på att stöka ned. Är det något pris jag i framtiden måste vinna så är det just nedstökningspriset. Jag lyckas, även med det mest omöjliga. Ha ha ha. Hur som helst så verkar Kevin inte vara så pigg och alert idag. Jag har mina möbler ståendes ute på R altan och måste försöka ragga upp någon som kan komma och hjälpa mig med bordet i alla fall, plus att jag har mattor, plastblommor och en spegel som ska ut. Skönt att det inte finns annat än min skrivare kvar där inne - och den lär jag få tillbaka snarast också. Skönt.

Jag ska även få alla bilder och mina anteckningar som jag har på datorn som jag skrivit. Med tanke på att jag skriver en hel del så har jag många privata texter som jag gärna skulle vilja ha tillbaka. Och nu har jag fått ett löfte på det också vilket känns lättare för mig. Sen får han radera allt han vill. Idag har jag fått mina gireringspapper från nordea också. Så nu kan jag snart börja betala mina räkningar. Så stolt känner jag mig. Ehm. Men det skulle ändå kännas lättare om jag slapp betala några räkningar för huvud taget och göra vettiga saker för mina pengar istället. Men men, life's a bitch. Och bättre har det inte blivit av att moderaterna har tagit över, skitparti.

Nej nej. Nu ska jag sluta klaga och sluta skriva också för den delen.
Pusskalas.

Kommentera inlägget här :