Rolig kväll ute.

publicerat i Vardag.;
Jag och Louise började våran kväll strax efter åtta med att gå fram och tillbaka hem till henne för att hon hade glömt hennes halsband och örhängen hemma. Tack och lov för att vi inte hade hunnit gå mer än två minuter bort. Ha ha ha. Hur som helst så promenerade vi till freja och satte oss med en varsin cider. Det slutade med att jag började på Louise's cider för att hon inte tyckte om den. Till sällskap hade vi min jätte snälla granne Rikard på fyrtiofem som berättade om allas livshistoria som satt vid bordet intill vårat. Ha ha ha! Sen kom Putte och snackade lite skit med oss, och innan det blev allt för kallt så stack vi och käkade oss mätta på grillen för att sen gå vidare till telegrafen. Väl där så var det bara vi och fyra till ungefär. Men rätt som det var så strömmade folk in och det blev runt hundra pers i alla fall. Bättre än ingenting som sagt. Dansgolvet var fullt hela kvällen och tiden gick snabbare än normalt tyckte jag. Som oftast så spenderades den största delen av kvällen på dansgolvet med Louise och våran gamla klasskompis Tina som man inte träffar på allt för ofta. Superkul hade vi det i alla fall...

När kvällen var slut så tog jag sällskap hem med Putte och Rikard - fick dock gå världens omväg för att komma hem då Rikard promt skulle ha sin cykel, vilket han i slutändan inte fick ändå. Ha ha ha. Men vi gick i lugn takt hem tillsammans och snackade en massa skit. Mest om våra hopplösa förhållanden som gått i kras. Så i natt halv fem kom jag i säng men jag tog mig ändå upp till klockan elva då Malin väckte mig - tror jag.
Ha ha ha.

Sen har vi varit och handlat jag och mamma, målat mitt bord helt klart, min byrå och lackerat mitt köksbord. Mer än nöjd kan jag inte bli...

Puss&Kram, sommarbarn!

Kommentera inlägget här :