Tupplur.

publicerat i Vardag.;
Jag låg inne och vilade nu i en timme, eller snarare halvtimme då mamma gal och pappa väsnas här utanför. Den ena skriker om hjälp så att man måste vakna upp och den andra smäller i dörrarna av korsdraget som går genom lägenheten. Skönt att sova i vårat hus en dag som denna, eller hur?

Jag, mamma och pappa satt ute på altanen och diskuterade åldern på mig. Mamma tyckte inte att jag hade rätt att säga att jag var nitton i förskott - då jag faktiskt fyller om hela (precis) två veckor. Jag sa då åt henne att jag tyckte det var helt okej då jag snart fyller år. Pappa la till: Ja du fyller väll den tjugonde va - precis innan mig?
Jag och mamma stirrade på varandra ett bra tag för att invänta det skämt som pappa sedan skulle lägga till i stil med att: Nej jag skojade bara.
Men det kom aldrig något skämt och jag fick förklara för min far att vi fyller år på samma dag han och jag. Ha ha ha. Snacka om bra minne min pappa har! Hur som helst. Bordet är målat nu, tillsammans med byråns lådknoppar.
Skönt att sakerna är klara nu i alla fall. Jag har plockat röda vinbär på baksidan som jag nu sitter och smaskar i mig.
En helt lyckad dag med andra ord!
Puss&Kramkalas.

Kommentera inlägget här :